We werden uitgenodigd om naar de jaarlijkse bazaar van de Amerikaanse Protestantse kerk in Den Haag te komen. Ze boden ons alle kleding aan die aan het einde van de dag overbleef. Het resultaat was een grote hoeveelheid dozen gevuld met kleding.

Het was een drukke dag waarop een mooie variatie van internationale gerechten, hartige taarten, zelfgemaakte jam en koekjes verkocht werd. Er waren stapels met boeken, cd’s en films te koop aangevuld met kinderspeelgoed en mooie spulletjes voor in huis. De hele opbrengst was bedoelt om de diverse zendingsprojecten die de kerk ondersteund financieel te helpen.

Er werd een grote hoeveelheid kleding te koop aangeboden.

De boetiek verkocht de speciale en deftige kleding.

Leden van de zendingscommissie (en anderen) hielpen ook om de dozen overgebleven kleding naar de bus te dragen, waarmee we het naar Stichting Hand konden vervoeren.

Al snel vulde de bus zich met stapels met dozen gevuld met kleding en schoenen.

In Stijen hebben we de bus uitgeladen op grote karren om later te kunnen sorteren.

Vier karren tot aan de rand gevuld met dozen en zakken. Geweldig, wat zijn we dankbaar voor al deze spullen.

De dames in onze kleding afdeling zijn al begonnen om de kleding te sorteren. Een gedeelte delen we uit aan zendelingen en een ander gedeelte wordt door een bevriende stichting naar Roemenië gebracht.

Zelfs deze week al kwamen er twee personen die kleding kwamen halen voor een zendings echtpaar die recent naar Frankrijk waren verhuist. Ze hadden hiervoor in een warm land gediend en er was geen mogelijkheid geweest om hun goederen naar Frankrijk te verhuizen. Er was dus een gebrek aan warme kleding. We vonden jassen, truien, schoenen en vele andere dingen die door hun thuisfront per post naar dit echtpaar in Frankrijk wordt gestuurd.