Bij Stichting Hand dienen we Gods Koninkrijk met praktisch werk. Dat we dit doen met auto’s, computers en kleding is bij veel mensen bekend. Maar we doen nog veel meer:

De schatkist is een Evangelische kleuter- en basisschool in Brussel die in 2015 is opgericht. Op deze ‘school met de Bijbel’ worden Gods waarden en normen centraal gesteld in alles wat er op de school gebeurd. “Als er iets is, dan kunnen we bidden met de kinderen.” Het is ‘leven met God’ maar dan op school. Iedereen is welkom, ook moslim kinderen, zolang de ouders bewust kiezen voor dit soort onderwijs.

Het duurt een tijdje voordat de overheid subsidie geeft, dus het school meubilair voor de kinderen was oud en versleten. Een basis school vlak bij Stichting Hand ging verhuizen naar een nieuw gebouw. De complete inrichting werd vernieuwd en we kregen alle spullen aangeboden. Natuurlijk wilde de schatkist deze spullen graag hebben en toen begon de grote verhuizing: 100 tafels en stoelen voor de verschillende leerjaren, kasten, gymzaal matten, banken, ja zelfs een klimrek. Het werd allemaal ingeladen in een gehuurde vrachtwagen en in twee keer rijden naar België verscheept.

Het was voor meerdere mensen van Stichting Hand een aantal dagen werk en heel veel sjouwen. Maar de blije gezichten van de kinderen zeggen het helemaal. De directrice schreef “eerst en vooral nog eens een dikke merci voor het brengen van de meubels. We zijn er echt super blij mee!!” Als mens zou je denken ‘ach het zijn maar spullen’, maar ik geloof dat een paar dagen verhuizen een groot gevolg heeft in het plezier waarmee de kinderen daar les krijgen en leren dat God een belangrijk onderdeel van hun dagelijks bestaan kan zijn. Dat is iets wat ze hopelijk de rest van hun leven niet meer zullen vergeten.