Oma naar een verzorgingstehuis

Vanochtend hebben we (Randy en Ruth) Oma in Dordrecht in het verzorgingstehuis gebracht. Oma  had geen zichtbare moeite om daar heen te gaan. Randy had haar eerder al uitgelegd dat dit eraan zat te komen, gezien de problemen met zijn gezondheid in combinatie met de werkdruk hier.

Onderweg naar Dordrecht vroeg ze een aantal keren: Waar gaan we nou heen? Gaan we naar de Hoge Weide? Randy legde iedere keer weer uit: we gaan naar het verzorgingstehuis in Dordrecht. Haar vraag was dan: O ja, daar was toch iemand anders ook heen, wie was dat ook alweer? Doelend op Gerrit’s moeder die daar ook geweest is. Momenteel heeft ze een eenpersoonskamer, maar dat zou kunnen veranderen. Toen wij na een heel lang intake gesprek weggingen, zat Oma te eten in een grote huiskamer met veel medebewoners.

Willen jullie meebidden dat ze zich daar zo gauw mogelijk thuis kan gaan voelen, maar bid zeker ook voor Randy, want dit is voor hem ook een enorme verandering!

Bezoek is mogelijk, liefst niet voor 10:00 ‘s ochtends en niet tijdens etenstijden (13:00-13:30 en 17:30-18:00). Heb er erg in dat Oma niet goed ziet en veel nieuwe mensen om zich heen heeft, dus als je op bezoek gaat zorg dan dat je goed hardop verteld wie je bent! Anders denkt ze wellicht dat je van de verpleging daar bent. Ze herkent mensen namelijk vaak aan de stem, maar als ze je minder vaak hoort en veel nieuwe mensen hoort is dat moeilijker.

Anderszijds is een kaartje ook welkom het adres is als volgt:
Oma (E.M.) Snell
Het Parkhuis afd. KASTANJE
Haaswijkweg Oost 69a
3319 GB Dordrecht

Ook een grote DANK JE WEL aan een ieder die meegeholpen heeft om Oma zo lang thuis te kunnen houden. Daar zijn we erg blij mee en dankbaar voor!!